سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه کسانی ما را مورد انتقاد قرار می دهند.خنده دار نه؟

بسم الله الرحمن الرحیم  

پاپ، رهبر گروه مسیحیان کاتولیک، با اشاره به اقدامات گروهی کوچک، دین اسلام را مورد بی‌حرمتی قرار داد، حال آن‌که به کارگیری این روش و اهانت به یک دین یا عقیده بنا بر اقدامات گروهی از پیروان آن، نتایج عجیب و غریبی، به ویژه برای پیروان کاتولیک دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب»، آنچه در پی می‌آید، روایت قربانیان جنسی شماری از کشیش‌های کاتولیک است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به آن پرداخته است: زنی در حال توضیح دادن جریان تجاوز یک کشیش به دو پسرش است، با همان دست‌هایی که بدن و خون مسیح را تقدیس می‌کند.

این داستان در جلسه‌ای بیان می‌شود که از سوی کاردینال «ژویستین ریگالی» ترتیب داده شده است. او صدها نفر از کشیش‌های کاتولیک را دعوت کرده است تا در فیلادلفیا، داستان تلخ قربانیان تجاوزات جنسی کشیش‌ها را بشنوند.

دیوید بنز 63 ساله با شنیدن داستان‌ها می‌گوید: «مانند این است که چاقویی را در قلب من فرو کنند».
ویکتوریا از تجاوزات متعدد کشیش‌های مختلف سخن می‌گوید که باعث فکر خودکشی و کابوس‌های شبانه وی شده‌اند. «گریس»، مادر دو پسری نیز که مورد تجاوز کشیش‌ها قرار گرفته‌اند، در مورد اثرات مخرب این امر بر خانواده خود می‌گوید: پرسش‌های زیادی تا پایان عمرم در این‌باره خواهم داشت.

«ریگالی» که این مراسم را ترتیب داده، می‌گوید: بسیاری از کشیش‌ها این داستان‌ها را در روزنامه‌ها خوانده‌اند، اما نیاز دارند که داستان قربانیان را هم بشنوند: «شنیدن این داستان‌ها برای ما بسیار مهم است؛ این‌که با صورت و صوت انسان‌ها این معضل را حس کنیم».

حدود 230 کشیش در این جلسه شرکت داشتند و بسیاری از کشیش‌ها با شنیدن داستان‌ها به ریگالی پیشنهاد جبران خسارت قربانیان را دادند.

«کوبرلی» زنی که در جوانی، مورد تجاوز سه کشیش قرار گرفته، می‌گوید: «عده کمی هستند که بخواهند داستان من را بشنوند، چراکه شنیدن آن بسیار دردناک و سخت است».

«گریس» داستان کشیشی را می‌گوید که برای جلب اطمینان او و شوهرش، مرتب به دیدن خانواده آنان می‌آمده است. آن کشیش که هم‌اکنون گریس او را «مردی از طرف شیطان» ‌می‌خواند، از اعتماد آنان برای تجاوز به فرزندانش استفاده می‌کرده است.

«ادوارد» 44 ساله که او هم قربانی تجاوزات کشیش‌هاست، می‌گوید: کلیسا به علت جرایم ارتکابی توسط اعضایش به شدت پیروان خود را از دست داده است.
فیلم این جلسه نود دقیقه‌ای در اختیار عموم نیز قرار گرفته است. ریگالی پس از مراسم از هرگونه گفت‌وگویی خودداری کرد.

یک سال پیش، هیأت منصفه بزرگ فیلادلفیا، رهبران کلیسا را به مخفی کردن چندین دهه تجاوز جنسی دست‌کم 63 کشیش به مردم متهم کرده بود.